Więcej o nas

Zabawa i nauka

​Sale zabaw oraz ogródek wyposażone są w ciepłą i miękką nawierzchnię amortyzującą, sprzęty zachęcające do dynamicznego poruszania się, układanki, puzzle, pojazdy, kolorowe dywany, ergonomiczne mebelki oraz bardzo zróżnicowane zabawki i pomoce edukacyjne. Staramy się, aby dzieci przebywały na zewnątrz nawet po kilka godzin dziennie.

Nie mamy zabawek migających światełkami ani wydających dźwięki. Plastikowe kolorowe owszem, jednak bardzo cenimy naturalne drewno i tkaniny - pozwalają Dzieciom dłużej skupić uwagę, zainteresować się tym, co właściwie można zrobić ciekawego z daną rzeczą, a nie tylko szukać kolejnych przycisków. W starszej grupie wprowadzamy powoli elementy pedagogiki Montessori, Dzieci potrafią się już wtedy dłużej skupić i chętnie zajmują się pomocami Montessori nastawionymi na rozwijanie określonych umiejętności i percepcji.

chłopiec na zabawceNie dzielimy się na wąskie grupy wiekowe, bo przebywanie wśród starszych i młodszych ​towarzyszy zabaw najlepiej uczy umiejętności społecznych - troski o tych mniejszych, negocjowania z tymi większymi, pokojowego oraz asertywnego dogadywania się ze wszystkimi niezależnie od temperamentu :). Do starszej grupy zapraszamy Dzieci, które są już zdecydowanie biegające, zainteresowane coraz bardziej rozbudowanymi książeczkami, zaczynają mówić, czyli czyli około 2-go roku życia, czasem ciut wcześniej - ustalamy ten moment indywidualnie z Rodzicami biorąc pod uwagę etapy rozwoju Dziecka, jego sprawność fizyczną oraz gotowość emocjonalną na "nowy rozdział" - ważne jest to, że adaptacja w nowej grupie jest stopniowa, ciocie są wcześniej znane, pozostałe Dzieci w dużej części również, więc to przejście jest zwykle łagodne, a nowa grupa przede wszystkim ciekawa i pełna nowych zabawek :)

Każdy nasz Krasnoludek ma do wyboru wachlarz różnych zabawek i zabaw, a my staramy się angażować Dzieci na różnych płaszczyznach i podążać za nimi w ich indywidualnych kierunkach rozwoju, pokazując im możliwości znajdowania sobie różnych zajęć ("A co tu mamy? Autko, książeczki albo klocki. Na co masz ochotę?") i dopasowując aktywności również do aktualnie rozwijanych umiejętności i bieżących (jakże często zmienianych) zainteresowań poszczególnych Maluszków. NIE OGLĄDAMY FILMIKÓW , nie pokazujemy Dzieciom bajek (jedynym wyjątkiem jest 5 min tygodniowo w czasie zajęć z angielskiego). Dzieci do 3-go roku życia, a nawet 5-go nie potrzebują pobudzania prawej półkuli mózgu ruchomymi obrazkami - wiele badań wskazuje, że dzieci w czasie takiej biernej aktywności zupełnie odłączają się od myślenia, rozumienia, analizowania wydarzeń, itp. i to na sporo dłużej niż sam czas oglądania - to oznacza, że nawet edukacyjne filmiki nie mają wartości edukacyjnej w tym wieku. Dzieci do najlepszego rozwoju swoich umiejętności i rozumienia otaczającego świata potrzebują żywej osoby, która rozmawia, pyta, słucha odpowiedzi, podaje coś do ręki do obejrzenia, gestykuluje, opowiada itp. , dlatego spędzamy z nimi aktywnie czas bez "ekranowych wspomagaczy".

 

Język angielski

Zajęcia mamy raz w tygodniu w programie specjalnie przygotowanym dla najmłodszych dzieci (Helen Doron) - odwiedza nas lektorka przygotowana do zajęć z taką grupą wiekową, a materiały z tych zajęć (np. proste piosenki) wykorzystujemy potem w codziennej zabawie, dla utrwalenia pamięci Krasnoludków.
Po ustaleniu szczegółów z Rodzicami (nie każdy uważa za słuszne rozpoczynanie drugiego języka tak wcześnie), rozmawiamy na zmianę po polsku i po angielsku, Powtarzamy znane Dziecku sformułowania ("podaj piłkę", "na co masz ochotę, pokaż mi", "chce Ci się pić?" itp.) w obydwu językach, oprócz tego wprowadzamy proste rytmiczne wierszyki i melodyjne piosenki dostosowane do wieku Maluszka (większość materiałów audio staramy się przekazać Rodzicom, aby Maluchy słyszały je również w domu/w samochodzie, choćby po 15 min dziennie) - dzięki temu Dzieci od samego początku mają okazję się osłuchać z tymi wyrażeniami w obydwu językach i stopniowo zaczynają je rozpoznawać i powtarzać - dla nich to jest dobra zabawa, a w przyszłości zaprocentuje nieporównanie większą łatwością naturalnego komunikowania się po angielsku.

 

Ogródek i otoczenie

Obie placówki znajdują się w bezpośrednim sąsiedztwie Parku Zaczarowanej Dorożki (Dzieci uwielbiają oglądać kaczuszki na stawie :) ) oraz mają taras/ogródek z bezpośrednim dostępem prosto z sali zabaw, tuż za szybą. Nawierzchnia jest amortyzująca, aby ochronić Dzieci przed skutkami upadków w czasie szaleństwa, na Dominikanów zewnętrzne granice ogródka okalają tuje, a na Woronicza tuje pojawią się w najbliższym czasie :)
2 hektarowy Park Zaczarowanej Dorożki jest znacznie odsunięty od ulicznego ruchu i gwaru, zawiera wiele sympatycznych alejek do spacerowania, staw z kaczkami do oglądania, boisko z nawierzchnią amortyzującą do wybiegania się z piłkami, ogromne trawniki oraz ogrodzony i wysypany białym piaskiem plac zabaw dla dzieci w wieku żłobkowym i przedszkolnym. Możemy tam zabierać dzieci na dłuższe spacery w zdrowej i bezpiecznej zielonej przestrzeni - bez ruchu ulicznego i spalin, bez psów i przypadkowych przechodniów.

 

Ekologia, kształtowanie nawyków, minimalizacja alergenów w otoczeniu

Staramy się działać możliwie ekologicznie, tzn. produkować jak najmniej śmieci, pokazywać też Dzieciom dobre nawyki. Do sprzątania używamy tkanin dezynfekujących Raypath, które dzięki zawartości jonów srebra potrzebują dodatkowo jedynie czystej wody. Dzięki temu radykalnie spadła ilość chemicznych produktów czyszczących stosowanych u nas, co jednocześnie się wiąże z brakiem kontaktu Dzieci z jakimikolwiek ich pozostałościami. Dzięki temu nawet Dzieci z bardzo wrażliwą skórą bardzo rzadko mają jakiekolwiek podrażnienia, nawet gdy entuzjastycznie chcą brać udział w myciu okien :) Prosimy Rodziców o korzystanie z wielorazowych toreb na catering, abyśmy przekazując posiłki Dzieci mogli odejść od wszechobecnych foliowych jednorazówek. Pokazujemy Dzieciom możliwości powtórnego wykorzystania choćby kartonów po zakupach pieluszek - Dzieci z radością używają ich jako autek i domków, rysują po nich i skaczą - uczą się samodzielnie określać kiedy dana rzecz jest już zupełnie zużyta, a kiedy jeszcze można jej znaleźć kolejne ciekawe zastosowanie :)

wzorek zielony

wzorek zielony

wzorek zielony